Praca zdalna – 6 kroków do sukcesu cz.2

Już znasz pierwsze 3 kroki do dobrej organizacji pracy zdalnej (jeśli nie kliknij TUTAJ). Czas na trochę więcej merytoryki. W tej części dowiesz się jak ważny jest cel i jak go ustalić, poznasz sposoby na priorytetyzację zadań oraz propozycję idealnego narzędzia do pracy w domu! Ciekawy? Czytaj dalej.

 

4. Wyznacz sobie cele

Mówiliśmy o planowaniu zadań, które chcesz ukończyć danego dnia. Jednak zanim to zrobisz, aby jeszcze lepiej zorganizować własny czas, potrzebny jest jasny i możliwy do wykonania cel. Ten, nie tylko zmotywuje Cię do pracy, ale także da Ci możliwość weryfikacji, czy to co planowałeś zostało osiągnięte. Ustalenie celu wydaje Ci się proste? Uważaj! Bardzo łatwo jest ustalić sobie cel, który z biegiem czasu okaże się bezwartościowy. Żeby mieć pewność, że zrobiłeś to dobrze wykorzystaj regułę SMART, która mówi o tym, aby cel był skonkretyzowany, mierzalny, osiągalny, istotny i określony w czasie.

Gdy już wykonasz zamierzone zadania i spełnisz go, będziesz mieć pewność, że ten dzień był produktywny.

5. Priorytetyzuj

Jeśli już wiesz w jakich godzinach pracujesz, jakie są twoje cele i zadania na każdy dzień – ustal które z zadań są najważniejsze i muszą być zrobione jako pierwsze. Pomoże Ci w tym Macierz Eisenhowera.

Jest to prosty system, dzięki któremu ustalisz wagę i kolejność wykonania swoich zadań. Jak to działa? Narysuj tabelę podzieloną na ćwiartki. W pierwszej u góry po lewej stronie wpisz zadania które są ważne i pilne. W kolumnie obok zadania, które są ważne, ale nie musisz ich zrobić od razu. W drugim wierszu w pierwszej kolumnie wpisz zadania, które muszą być zrobione szybko, ale nie są aż tak ważne. W ostatniej ćwiartce zostaną Ci zadania mało ważne i mało pilne, które mogą poczekać.

Oczywiście, możesz zastosować dowolną regułę segmentacji – kolorami, gwiazdkami lub w taki sposób jaki tylko wymyślisz. Dzięki temu podziałowi jesteś w stanie ustalić, za które z zadań zabrać się najpierw.

 

6. Pozostań w kontakcie

Pracując w domu, ważny jest kontakt ze środowiskiem służbowym. Niezależnie od tego czy jest to pracodawca, współpracownik czy podwładny ważne jest, aby stale wymieniać się z nimi informacjami na temat postępów. Właśnie dlatego większość osób mimo pracy zdalnej opierają się na wspólnej bazie danych.

Łatwym rozwiązaniem jest dzielony serwer lub aplikacja w chmurze. Jednak co jeśli Ty pracujesz nocami, a Twoi współpracownicy od 8 do 16? Czy rozwiązanie chmurowe nie ogranicza Cię w pewien sposób?

Wyobraź sobie sytuację – północ, środek tygodnia. Ty masz nóż na gardle bo zapomniałeś o raporcie dla szefa – miał być gotowy na rano! Wchodzisz na dysk z myślą, że pobierzesz z chmury wszystkie dane sprzedaży, które miała przygotować Ci współpracownica. Jakie jest Twoje zdziwienie kiedy widzisz pustą listę. Tak – przygotowała je, ale zapomniała ich wstawić.

Wolność w Biznesie łączy w sobie oba sposoby – lokalnie i zdalnie. Dzięki WwB pracujecie na wspólnej bazie danych, na wspólnym systemie Windows do którego macie dostęp z każdego miejsca na ziemi. Na koniec pamiętaj – sprawna komunikacja to podstawa dobrze wykonanej pracy, a jest wyjątkowo trudna kiedy pracujesz zdalnie.

Pamiętaj, że przyzwyczajenie do takiego trybu pracy nie jest łatwe, a każdy krok trzeba wprowadzać stopniowo. Dlatego narzędzie, które proponujemy możesz dostać w pełnej wersji darmowej. Spróbuj Wolności w Biznesie na 7 dni za darmo!

Praca z domu może być ułatwieniem, ale wymaga też dużej samodyscypliny i równie dobrej organizacji czasu. Mamy nadzieję, że chociaż w małym stopniu pomogliśmy Ci zaplanować swoje działania. Stworzenie planu to pierwszy krok do sukcesu!